God morgon!

Glad midsommar i efterskott! eller vad man nu ska säga...
i går väckte mamma mig kl.8.00 för att vi skulle upp och hjälpa till på nääs med midsommar stången.
Jag, mamma och Clara hjälpte till att binda kransarna till midsommar stången. Sen åkte vi hem och gjorde i ordning oss för att åka till farmor och farfar för att äta middag.
Efter det åkte vi upp till mormor och morfar och satte på mig folkdräkten som mormor har fixat med jätte mycket...
sen gick vi ner till vänhem för det var samling där för spelmännen och dansarna. Eftersom att jag spelar fiol så fick jag gå med i ledet.
När vi hade kommit fram till stången så var det dags att resa den under tiden som vi spelade några låtar. Sen var det ringlekar och sen var det dags för spelning igen.
Efter ett tag gick vi upp till mormor och morfar och åt lite och vilade innan det var dags för fackel dansen kl.23.30
sen åkte vi hem.
hoppas att alla har haft en underbar midsommar afton.
Jag har tyvärr inga bilder nu eftersom att jag glömde kameran hos mormor  och morfar men mamma ska hämta den, bilder kommer senare i dag om jag har tid.
Nu ska jag gå ut och göra något men jag vet inte riktigt vad...

Här är saker som jag vill göra i dag:
1. Baka äpple paj
2. Sätta upp poolen
3. slappa
4. rida ( men jag kan inte göra det efter som att jag inte har någon häst att rida på)
5. Köpa en häst
Det där sista kommer jag inte få göra i dag men man kan ju alltid önska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0